آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی دامنه نوسان بورس محدود شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یکشنبه سیاه بورس | علت ریزش بی سابقه شاخص بورس چه بود؟
سرخط خبرها

نکاتی ساده برای نحوه صحیح مصرف آب | یک‌چهارم کاهش مصرف آب به اندازه حفر ده‌ها چاه صرفه‌جویی دارد

  • کد خبر: ۱۶۸۹۳۳
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
نکاتی ساده برای نحوه صحیح مصرف آب | یک‌چهارم کاهش مصرف آب به اندازه حفر ده‌ها چاه صرفه‌جویی دارد
اگر هر خانوار به میزانی در نحوه مصرف خود از آب تجدید نظر کند، این اقدام در مجموع صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، کاهش ۷۰ درصدی بارندگی زنگ خطری برای تابستان سخت پیش رو است که به گفته کارشناسان با رعایت نکاتی ساده و نه‌چندان دشوار در نحوه مصرف روزانه آب می‌توان این کمبود را جبران کرد.

حسین اسماعیلیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد، در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره نکاتی که می‌توان در صرفه‌جویی آب از آن بهره جست، تصریح کرد: پایداری منابع آبی باقی‌مانده بستگی زیادی به نحوه مصرف آب دارد. 

مصرف بالای آب کولر‌های آبی

به گفته وی امسال با توجه به ۷۰ درصد کاهش بارندگی باید مصارف غیر ضرور را حذف کرد.

اسماعیلیان با بیان اینه یکی از وسایلی که آب زیادی مصرف می‌کند، کولر‌های آبی است، گفت: باید زمان استفاده از کولرهای گازی در روز را کاهش دهیم. رعایت همین موارد ساده در کاهش مصرف آب تاثیر بسزایی دارد. در واقع اگر هر خانواده کمی در نحوه مصرف آب تجدید نظر کند، این موضوع در مجموع صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.

افزایش دما با مصرف آب رابطه مستقیم دارد 

وی افزود: با گذشت هشت ماه و نیم از سال آبی اخیر دما هم نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل افزایش یافته است. همین افزایش دما با مصرف آب رابطه مستقیم دارد و احتمال می‌رود تابستان پیش رو تابستان گرمتری باشد.

جیره‌بندی ذخیره‌سازی آب توسط شهروندان را افزایش می‌دهد

اسماعلیان تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم که جیره‌بندی آب در تابستان اتفاق نیافتد. مسلما جیره‌بندی هیچ کمکی به مدیریت مصرف نمی‌کند چون موجب افزایش ذخیره‌سازی آب توسط شهروندان و در نتیجه افزایش مصرف خواهد شد.

کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب توسط خانوار شدنی است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد یادآور شد: در شرایط آبی کنونی سه اولویت برای ما به عنوان متولی حوزه تامین آب تعریف شده است. توصیه اصلی ما این است که امسال مردم مصرفشان را به نصف کاهش دهند. بر اساس اطلاعات موجود به نصف رساندن میزان مصرف شدنی است. همچنین توصیه می‌شود سه ساعت از زمان مصرف کولر آبی‌ها کاهش یابد. در کنار این موضوع ایجاد سایبان برای کولر و جلوگیری از نشتی آب آن نیز از نکاتی است که توصیه می‌شود شهروندان به آن توجه کنند.

هر بار استفاده از فلاش‌تانک ۱۵ لیتر آب مصرف می‌کند

اسماعیلیان بیان کرد: با توجه به اینکه عمدتا فلاش‌تانک‌ها قدیمی است، از همین رو این وسایل آب بیشتری هم مصرف می‌کنند. به طور دقیق‌تر هر بار استفاده از آن ۱۰ تا ۱۵ لیتر آب مصرف می‌کند که این عدد برای هر بار استفاده در طول روز حجم قابل توجهی از آب را دربر خواهد گرفت. می‌توان با تنظیم شناور فلاش‌تانک تا ۳۰ درصد مصرف آب آن را کاهش داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: یکی از مسائلی که بر مصرف بیش از اندازه آب تاثیر دارد، طریقه حمام کردن است. در واقع اگر تجدید نظری در نحوه حمام کردن‌مان داشته باشیم و حداقل ۳ دقیقه از زمان حمام کردن خود بکاهیم، این موضوع بر صرفه‌جویی مصرف آب تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود: در نتیجه بهره‌برداری صحیح از کولر، کاهش سه دقیقه‌ای زمان حمام کردن و تنظیم مناسب شناور فلاش‌تانک باعث می‌شود یک‌چهارم از کمبود آب جبران شود. همین موضوع جای حفر ده‌ها حلقه چاه را می‌گیرد.

اسماعیلیان ادامه داد: مسلما همین صرفه‌جویی‌های بسیار کوچک مثل مسواک زدن، نحوه استفاده از وسایل ظرف‌شویی و لباس‌شویی و همچنین کاهش استفاده از آن‌ها در هفته کمک می‌کند تابستان دشوار امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم. اینکه برخی از شهروندان از آب برای شست و شوی پیاده‌رو، حیاط و... استفاده می‌کنند، به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نیست.

وی افزود: زمانی که بارندگی‌ها کاهش پیدا می‌کند، بهتر است از کاشت چمن در حیاط منازل که نیازمند آبیاری روزانه است، چشم‌پوشی کنیم. رعایت همین موارد ساده کمک بزرگی به صرفه‌جویی آب می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->